Maak een afspraak

16 augustus 2019

My Road to 75 part 4

Uitrusting bijna compleet!

De laatste items zijn zo’n beetje binnen. Als je bedenkt dat dit allemaal straks mee moet tijdens de loop. Nadenken over wat waar te laten, heb je het vaak nodig?Dan voor in de rugzak, is het reserve dan achterin. Droge/extra kleding in het waterdichte vak etc. Er komt toch nog meer bij kijken dan je denkt! Wat voor weer gaat het worden? Koud of warm, nat of droog, het is nog te vroeg om hier rekening mee te houden maar je wilt toch alles al eens getest hebben. Maar om dan met 25 graden met een lange broek en armstukken rond te gaan lopen, is ook zo wat. Voor nu houden we het op korte broek en t-shirt, met bij de start armstukken. Waterdichte jas voor de zekerheid (en verplicht) mee in de rugzak. O ja en de compressie tubes van Salomon 😉

More Powerrrrrr

Deze week stond in het teken van krachttraining! Mijn prioriteit gaat uit naar het versterken van de kuiten, bovenbenen en billen. Mijn voorkeur gaat uit naar de LegPress, bij dit apparaat wissel ik af tussen 3×30 maximaal kracht met 2 benen en 3x 15x maximaal met 1 been de ene dag en de andere dag 3x 100 met relatief laag gewicht. Het idee is om de benen moe te maken en daarna nog een x aantal herhalingen te doen. Het aantal herhalingen en de hoeveelheid gewicht zullen nog toe nemen de komende tijd. Ik vind de LegPres een fijn apparaat omdat ik de richting van buiging/strekking van de knieën gecontroleerd en in de juiste richting kan doen.

In de eerste weken heb ik veel squads thuis gedaan, in het begin alleen met lichaamsgewicht. Later met Sofia in de armen, ondertussen zo’n goeie 8 kilo 🙂 Deze week de stap naar squads met een vliegwiel. Het mooie hiervan is dat je excentrisch aan het trainen bent en de kniepees laat wennen aan de krachten die erop komen te staan tijdens afdalingen in de bergen. Er gaat niks boven het echte trainen in de bergen, maar dit is een goede vervanger! De bovenbenen krijg je zo lekker aan het branden!

My Road to 75 My Road to 75 3

Ook maak ik veel gebruik van de oefenbal en aquabag. Met deze hulpmiddelen kun je mooi je krachttraining en stabiliteit combineren. Het leukst is het om dit samen met Lieneke en Sofia te doen. Lieneke werkt dan aan haar herstel na de zwangerschap en Sofia leert zich steeds meer te ontwikkelen. Zo kun je je trainingen pakken en samen zijn met je familie!

My Road to 75 2

 

Nog 2 maanden te gaan

Zo langzaamaan begint het steeds meer te kriebelen! De zenuwen die steeds vaker af en toe toe slaan… Qua conditie en kracht gaat het steeds beter. De stramme achillespezen lijken het goed vol te houden! Ik heb nog geen fysiotherapeut hoeven te bezoeken, hetgeen voor mij veel zegt. Het lijkt er toch op dat de gekozen weg om veel krachttraining te doen en niet te gek veel kilometers te lopen een positieve uitwerking lijkt te hebben. Komende maand zullen er toch nog wel een aantal langere duurlopen op het programma staan onder andere de nachtvariant in Tecklenburg om te oefenen met koplamp lopen in het donker. Heb je zin om mee te gaan, let me know!  Een duurloop om te oefenen met stokken zit er ook nog aan te komen. Dus nog genoeg om naar uit te kijken 🙂

Vorige blogs terug lezen?!

Part 1

Part 2

Part 3

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×