Maak een afspraak

Vervolgschema

VERVOLGSCHEMA

Dit is het startschema voor de lichtgevorderde hardloper.
• Doel is om 40 minuten achtereen in praattempo hard te lopen na 8 weken.
• Loop 3 keer per week met een hartslagfrequentie van 170 min leeftijd.
• Begin en eindig elke training altijd met vijf minuten wandelen.
• Tijdens de aangegeven pauzes stevig doorwandelen.
• Draai halverwege de trainingstijd om, zodat je dicht bij het beginpunt eindigt.

WEEK DAG 1 DAG 2 DAG 3

13 3×10/2 4×8/2 3×12/3

14 2×15/2 4×8/2 1×25

15 2×16/2 4×8/2 3×13/2

16 2×17/2 4×8/2 1×30

17 2×18/2 4×8/2 3×14/2

18 2×19/2 4×8/2 1×35

19 2×20/2 4×8/2 3×15/2

20 2×20/2 4×8/2 1×40

Als je week 20 goed hebt kunnen volbrengen, herhaal deze week dan nog vier weken totdat je die 40 minuten goed in de benen hebt zitten. Nu kun jij je een gevorderde hardloper noemen. Hierna ga je een Algemeen trainingsschema volgen. Ook in een algemeen schema train je drie keer per week. Bij deze trainingsfrequentie zal jouw loopconditie prima worden en prima blijven.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×